Ett förstorningsglas på ett tangentbord

Godkänn ditt korrektur

När korrekturet kommer börjar det bli verkstad på riktigt! Det är dock viktigt att inte rusa för fort fram nu, ta det lugnt och läs igenom vad du ska göra nu.

Viktigt att förstå är varför vi skickar ett korrektur till dig. Det är för att du ska kontrollera att vi har förstått din beställning rätt. Att det är rätt mått, rätt färger, rättstavat osv osv.

Efter att du har sagt “OK, det stämmer” på vårt korrektur ligger ansvaret för eventuella kvarvarande fel på dig. Det kan medföra extrakostnader i fall något har blivit fel och vi måste göra om och göra rätt.

Du godkänner korrekturet längst ned på den här sidan. Hittar du fel i korrekturet kontaktar du oss, fyll då inte i godkännandet nedan.

Checklista

Kolla följande saker noga. Allt kanske inte är tillämpbart på just ditt korrektur.

Innehåll

Kontrollera att all information som du vill ha med finns med. Du som kund har slutansvaret för att se till att innehållet följer de lagar och regler som finns.

Stavning

Be gärna en till person titta på just det här. Det är rätt vanligt att stavfel slinker igenom.

Logotyp

Se till att det inte är din förra logotyp som hamnar på bilen.

Typsnitt

Ibland är det viktigt att texterna är skrivna i ett visst typsnitt. Är du osäker på vilket typsnitt som används så är det bara att fråga oss!

Färger

Färger kan upplevas olika mellan skärm och färdigt tryck. Om det är viktigt med exakt rätt nyans rekommenderar vi att du anger PMS-färger, eller att du beställer ett provtryck av oss. Gäller det skuren folie kan du komma förbi oss och kolla på en foliekarta.

Mått

Dubbelkolla så måtten stämmer med ytan du tänkt dig. Du ska ha fått måtten från oss, antingen i korrekturet, i filnamnet, i mejlet eller i en orderbekräftelse.

Material

Kontrollera att materialet vi angett (i mejlform, i orderbekräftelse, i filnamnet eller i korreturet) är det du vill ha, så det inte råkar bli en plastskylt när du vill ha plåt.

 

Tänk också på att ju fler korrektur som krävs desto mer tid går det åt, vilket resulterar i högre kostnad för dig som kund. Gå därför igenom korrekturet noga första gången och skicka alla ändringar du vill ha på en gång. Det går helt enkelt snabbare att justera två saker på ett korrektur, än på två korrektur.

Utöver det som nämns ovan så gäller även villkoren enligt ALG 10.

Garantier och returer

Här är några andra länkar som är bra att läsa om du beställt kläder eller fordonsdekor. Tvättråden måste följas för att vår garanti ska gälla.

Tvättråd bildekor

Tvättråd kläder

Returpolicy kläder

Woho! Kul att du läst ända hit!

Är du kanske också intresserad av detta?

Broschyr eller folder?

Folder, flyer, broschyr, wire-o, blocklimning - vad betyder allt? Vi reder ut begreppen!

Fixa det där utfallet

När du ska lämna in ditt alster för tryck hos oss börjar vi helt plötsligt prata om att "det saknas utfall". Va? Vad är det? Lugn. Det är inte alls svårt, läs bara här.

Bra att veta inför din bildekor

Har du kontaktat oss för att få hjälp att stripa bilen? Så kul! Här hittar du vår checklista för dig som beställt en bildekor av oss.

Ny hemsida. Men sen då?

Att bli med ny hemsida betyder inte att jobbet är klart och man kan luta sig tillbaka. Nej, för att din hemsida ska uppfylla dina mål krävs ett visst mått av aktivitet, även i framtiden.

Min tröja var för liten – kan jag byta den?

Ibland kan det vara svårt att veta vilken storlek man ska välja, och blir det fel så vill man ofta byta. Här kan du läsa mer om våra regler kring att byta och returnera plagg.

Förberedda möten

Känns det lite skrämmande att sätta sig och diskutera med oss? Förbered dig genom att tänka igenom några "enkla" frågor och fundera på vad du vill uppnå med din investering.

Tvättråd för kläder

När du köper plagg med tryck eller brodyr är det viktigt att de tvättas på rätt sätt för att garantin ska gälla. Här hittar du våra tvättråd.

Vad är en eps för nåt?

Vad är egentligen skillnaden på en eps och en png? Och varför måste loggan vara vektoriserad? Svaren hittar du här!