Förbereda möten

Du sitter i möte med oss för att ta fram material inför en mässa eller fräscha upp hemsidan. Var beredd på att besvara frågor. Många frågor. Vi ställer frågor för att vi ska förstå vilken målgrupp du vill nå. Det viktigaste är ju egentligen inte att du gillar det du får (även om det förstås är viktigt det med) utan att dina (potentiella) kunder uppskattar det. Eller hur?

 

Kom gärna till vårt möte med klara (och mätbara) mål

Att ha mätbara mål är alltid en fördel. Några exempel kan vara:

  • ”Jag vill att vi genom att göra om vår hemsida får 10 nya kunder det närmsta halvåret, samt att gamla kunder beställer mer. Trafiken till sidan ska även öka med 25%”
  • ”På mässan vi ska vara med på ska vi få 70 potentiella kunder att fylla i vårt kontaktformulär”

Genom att ha dessa mål klara tidigt blir det lättare för oss alla att fokusera på att uppnå dem.

Var beredd på frågor

Under vårt möte kommer vi att pumpa på med frågor. Det kan vara allt ifrån:

  • ”Hur har ni det med bilder? Behöver vi fota nytt? Duger det ni redan har?”
  • ”Vem skriver texterna till hemsidan, alternativt levererar fakta till texter?”
  • ”Har ni förberett er i övrigt inför mässan? Give-aways? Godis? Utbildning av personalen?”

över bisarra frågor som:

  • ”Om er nya hemsida var ett bilmärke, vilket bilmärke skulle den då vara?”

till mer konkreta saker som

  • ”Hur ser er kundgrupp ut idag? Vilka nya grupper vill ni nå?”
  • ”Budget och tidsplan, hur är det med dem?”

Som du märker vinner du mycket på att ha tänkt igenom dina mål, kunder och resurser redan innan vi träffas första gången. Bra och tydliga svar på frågor som dessa hjälper oss att hjälpa dig.